ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟ CERN ΤΗΣ ΕΛΒΕΤΙΑΣ 10-14/11/2022

Το σχολείο μας πραγματοποίησε και εφέτος την επίσκεψη στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Πυρηνικών Ερευνών (Conceil Europeen  pour la Nucleaire) γνωστό από τα ακρωνύμια CERN.

Διοργανώθηκε από τους ΠΕ04 του σχολείου μας και ήταν η τέταρτη κατά σειρά φορά που πραγματοποιήθηκε από το 2018 μέχρι σήμερα.

Συμμετείχαν (44) μαθητές της Γ΄τάξης και οι (4) συνοδοί καθηγητές ήταν οι: Σταθάτου Αναστασία, Λαμπίρης Ιωάννης, Κολιώνη Βασιλική και Κρητικού Λευκή.

Η 5/ημερη εκδρομή μας έγινε αεροπορικώς και εκτός από το CERN, επισκεφτήκαμε στην:

Ελβετία το Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων στην Λωζάνη, Το εργοστάσιο Σοκολάτας MAISON CALLIER στο Μπροκ και την Διοικητική Πρωτεύουσα την Βέρνη.

Γαλλία το γραφικό Ανεσσύ , την Ανμάς και το Σαμονί

Ιταλία το Μιλάνο και την λίμνη Κόμο.

Συγκεκριμένα ξεκινήσαμε από το σχολείο μας το πρωί της Πέμπτης 10/11/22

Πετάξαμε από το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος

για

Μόλις προσγειωθήκαμε και τελειώσαμε με τα διαδικαστικά, αναχωρήσαμε για Γαλλία όπου μείναμε στο Ανμάς στο ξενοδοχείο ACE Annemasse

Και η διαμονή

Και η περιποίηση ήταν υπέροχα…

Στην συνέχεια επισκεφτήκαμε το γραφικό Αννεσύ που αποκαλείται και Βενετία της Γαλλίας.

Την επόμενη ημέρα στις 10 π.μ. ήταν  το προγραμματισμένο ραντεβού μας στο CERN

Στην αρχή ενημερωθήκαμε από ‘Έλληνα επιστήμονα και μάλιστα από το δικό μας Ρίο, για το τι είναι το CERN και τα επιστημονικά πεδία με τα οποία ασχολείται

στην συνέχεια μας πήγε στο Κέντρο συγκέντρωσης όλων των επιστημονικών αποτελεσμάτων από όλο τον κόσμο (DATA CENTRE)

και στο Εργαστήριο Παραγωγής Αντιύλης (ANTIMATTER FACTORY) του πειράματος ELENA.

Στο τέλος επισκεφτήκαμε τον γιγαντιαίο Θόλο (Domus)

Όπου με μικρά βίντεο μέσα σε κυκλικές οθόνες είδαμε σημαντικούς σταθμούς της κατάκτησης της  επιστημονικής γνώσης καθώς και αναπαράσταση των πρώτων στιγμών της Μεγάλης Έκρηξης , σύμφωνα με την επικρατούσα θεωρία δημιουργίας του Σύμπαντος.

Εκεί καταλάβαμε την ελαχιστότητά μας μέσα στο αχανές του Σύμπαντος..

Καθώς και την όμορφη περιέργεια του ανθρώπινου μυαλού!!

Η εμπειρία ήταν μοναδική και για όλους μας και για λίγο αφήσαμε τους εαυτούς μας να νιώσουν πως και εμείς είμαστε ένα μικρό τμήμα της όλης επιστημονικής διαδικασίας.

Την υπόλοιπη ημέρα την αφιερώσαμε στο να γνωρίσουμε την Γενεύη.

Στην λίμνη Λεμάν συναντήσαμε παλιούς γνωστούς και νιώσαμε την ζεστασιά του καλοσωρίσματος.

Η πόλη αυτή αποτελεί την οικονομική πρωτεύουσα της Ελβετίας όμως έχει σπουδαίο ιστορικό κέντρο στο οποίο και περπατήσαμε ακούγοντας τα σπουδαιότερα σημεία της ιστορίας του από τον έμπειρο ξεναγό μας.

Εκεί βρίσκεται και το σπίτι του Καποδίστρια, ο οποίος οργάνωσε την διοικητικό σύστημα της Ελβετίας, χωρίζοντάς την σε καντόνια.

Την επόμενη ημέρα διανύσαμε οδικά το μεγαλύτερο τμήμα της χώρας σχεδόν περιμετρικά της τεράστιας λίμνης Λεμάν.

Στην αρχή πήγαμε στην Λωζάνη με προορισμό το Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων στο οποίο περιηγηθήκαμε

Σε κάθε σκαλοπάτι της σκάλας εισόδου, αναγράφεται η πόλη ανάθεσης Ολυμπιακών Αγώνων και η χρονολογία τέλεσης.

«Το πιο σπουδαίο πράγμα στην ζωή δεν είναι η νίκη, αλλά ο αγώνας…..»

(αντιντόπινγκ κοντρόλ)

(μασκότ)

Φεύγοντας είχαμε όλοι μια πικρή επίγευση και μια ερώτηση στην σκέψη γιατί οι νεοέλληνες αδυνατούμε να στεγάσουμε το « Αρχαίο Πνεύμα Αθάνατο» σε δικό μας Μουσείο, στην χώρα που «γεννήθηκε»….

Στην συνέχεια επισκεφτήκαμε το Μπροκ, αφήνοντας την λίμνη προσωρινά,  εισδύοντας μέσα στο ελβετικό αλπικό τοπίο.

Εκεί επισκεφτήκαμε το Εργοστάσιο Σοκολάτας LA MAISON GALLIER

Στην αρχή παρακολουθήσαμε ένα διαδραστκό δρώμενο για την ιστορία της σοκολάτας. Παρουσιάστηκε μπροστά μας το ταξίδι του κακάο στην Ευρώπη και ο τρόπος που ο Gallier παρασκεύασε πρώτος παγκοσμίως την σοκολάτα.

Σιντριβάνι από σοκολάτα….

Στο τέλος όλοι μας μπορούσαμε να φάμε όση σοκολάτα θέλαμε και από όλες τις ποικιλίες.

Φυσικά όλοι έμειναν ικανοποιημένοι!!!

Στην συνέχεια του ταξιδιού μας ήτα η Βέρνη η επονομαζόμενη «Μεγάλη Αρκούδα» που είναι η διοικητική πρωτεύουσα της Ελβετίας.

Η είσοδος στην πόλη μαγευτική !!

Πρώτα επισκεφτήκαμε το σπίτι στο οποίο κατοικούσε ο Αϊνστάιν, όταν ήταν δημόσιος υπάλληλος.

Αν ο μακαρίτης έβλεπε το μαγαζί δίπλα στην είσοδο του σπιτιού του, θα έτριζαν τα κόκκαλά του.

Η Βέρνη, στο γερμανόφωνο καντόνι της Ελβετίας, έχει βαυαρική επιρροή στα κτίριά της, κτισμένη ανάμεσα στο ποτάμι της και το μεσαιωνικό της κάστρο.

Και για να μην μειονεκτούμε…..

Έχει και τις λιγότερο όμορφες πλευρές της !!!!

Η επιστροφή μας στο Ανμάς έγινε σε απόλυτη ησυχία αφού όλα τα παιδιά κοιμόντουσαν …

Την επόμενη ημέρα ταξιδέψαμε μέσα στην Γαλλία προς Ιταλία.

Πρώτα επισκεφτήκαμε το αλπικό Σαμονί (Chamonix), χειμερινό θέρετρο χιονοδρομικού ενδιαφέροντος. Δυστυχώς για υψηλά βαλάντια. Πραγματικά πολύ προσεγμένο και πανέμορφο!!!

Οι αρχαίοι παγετώνες δεσπόζουν πάνω από την πόλη, μειωμένοι όμως λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Τα κτίρια πανέμορφα..

Κλειδώθηκαν πολλές φιλίες εκεί……

Συνεχίζοντας την αλπική μας διαδρομή κάτω από το ορεινό τμήμα του Λευκού Όρους (Mont Blanc) περάσαμε μέσω του ομώνυμου τούνελ στην  Ιταλία. Το τούνελ έχει μήκος 11,6 χλμ.

Ήταν επί σειρά ετών το μεγαλύτερο στον κόσμο, έχασε όμως την πρωτιά του από το τούνελ Άρλσμπεργκ στην Αυστρία.

Η κοιλάδα Αόστα μας υποδέχτηκε και σιγά-σιγά η γαλλική φινέτσα έδωσε την θέση της στο ιταλικό ταπεραμέντο. Το Μιλάνο μας υποδέχτηκε στο τέλος της διαδρομής μας.

Τα ιστορικά Μεδιόλανα έχουν αλλάξει σημαντικά από την εποχή του Διατάγματος της Ανεξιθρησκίας (313 μ.Χ. από Μ. Κωνσταντίνο και Λικίνιο). Ζει και μεγαλουργεί πλέον στην εποχή της Πανθρησκίας διατηρώντας την αίγλη του και αποτελεί παγκόσμιο εμπορικό κέντρο, σταυροδρόμι λαών, πολιτισμών και ιστορικών καταστάσεων. Μην ξεχνάμε πως εκεί διαγνώστηκε το πρώτο εκτός Κίνας περιστατικό covid-19 , σε εποχή διεθνών εμπορικών εκθέσεων, τον Φεβρουάριο του 2019.

Το θαυμάσαμε και νύχτα και ημέρα…..

Το κάστρο στο ιστορικό κέντρο

Αριστερά στην φωτογραφία είναι ο κ. Δημήτρης Μητσόπουλος, ικανότατος ξεναγός/συνοδός μας.

Αρκετά κοντά βρίσκεται η Πλατεία Ντουόμο( Piazza del Duomo) με τον ομώνυμο Καθεδρικό Ναό (Duomo di Milano). Έχει επικρατήσει με αυτή την ονομασία (Ναός αφιερωμένος στον Θεό όπως λέει η ονομασία του) στην πραγματικότητα όμως είναι αφιερωμένος στο Γενέσιο της Θεοτόκου. Ο γοτθικός καθεδρικός ναός  χρειάστηκε σχεδόν έξι αιώνες για να ολοκληρωθεί και είναι η τρίτη μεγαλύτερη εκκλησία στον κόσμο και η μεγαλύτερη εκκλησία της Ιταλίας, αφού η βασιλική του Αγ. Πέτρου βρίσκεται στο Βατικανό που είναι αυτόνομο κράτος.

Και βράδυ…

Τα μνημειακού χαρακτήρα κτίσματα που πλαισιώνουν την πλατεία, με εξαίρεση τον Καθεδρικό Ναό και το Βασιλικό Ανάκτρο, ανεγέρθηκαν σε σχέδια του Μενγκόνι, με πιο αξιοσημείωτο παράδειγμα τη στοά Γκαλερία Βιτόριο Εμανουέλε Β΄.

Στο τέλος της στοάς υπάρχει το κτίριο της Όπερας Σκάλα του Μιλάνο (το κτίριο αριστερά με τον κυκλικό θόλο)

Μπροστά της στην απέναντι πλατεία δεσπόζει το άγαλμα του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Η διαμονή μας ήταν στο Belstay Hotel Milano

Το πρωί της τελευταίας ημέρας πήγαμε πάλι στην  Piazza del Duomo και στην Γκαλερία, καθώς στο τέλος της βρίσκεται η Έκθεση Λεονάρντο ντα Βίντσι (IL MONDO DΙ LENARDO DA VINCI)

Η έκθεση υπέροχη…

Δεν θα μπορούσε να λείπει και ο Μυστικός Δείπνος, με τους τόσους συμβολισμούς και τα κρυμμένα μυστικά…πραγματικά και μη!!!

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν και συμμετείχαν σε δραστηριότητες κάποιων κατασκευών εμπνευσμένων από τον Ντα Βίντσι.

Χωρίς να υπάρχει καμία πρόθεση μείωσης της πολύ σπουδαίας συμβολής αυτού του «τεράστιου» επιστήμονα στην εξέλιξη της επιστήμης ιδιαίτερα της Μηχανικής, είναι επιβεβλημένο να επισημάνουμε πως πάρα πολλές από τις εφευρέσεις/κατασκευές του βα -σίζονται σε πονήματα του Αρχιμήδη.

Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να επισκεφτούμε το Μουσείο LENARDO da VINCI εξαιτίας κάποιων έργων συντήρησής του, όμως περνώντας φωτογραφίσαμε τον εξαιρετικό του περίβολο.

Μετά την ¨Έκθεση αφήσαμε το Μιλάνο και φύγαμε για το αεροδρόμιο…

τουλάχιστον έτσι νόμιζαν τα παιδιά!!

Το ταξιδιωτικό πρακτορείο όμως μας έκανε έκπληξη και μας πήγε στην λίμνη Κόμο με την ομώνυμη κωμόπολη…

Και με ωραίες εικόνες στο μυαλό μας τελείωσε εδώ το όμορφο ταξίδι μας…

Ο δρόμος μελαγχολικός…

Όμως το σχολείο μας θα επανέλθει…

εξάλλου έχουμε δώσει ραντεβού και μας περιμένουν…

Ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς των μαθητών μας που μεγάλωσαν και μεγαλώνουν τόσο καλά παιδιά , ώριμα και συνεπή με πολύ ήθος και που σε τόσο δύσκολες οικονομικές συγκυρίες τους έδωσαν την δυνατότητα να πραγματοποιήσουν αυτήν την εκπαιδευτική εκδρομή !!!